ایده سایت

شناخت‌افزار مکعبی + پنجره‌ای (هجاساز)

 

 

مجموعه «هجاساز»

شناخت‌افزار مکعبی + پنجره‌ای (هجاساز) + دفترچه راهنما

برای اول دبستان و پیش دبستان

این مجموعه‌ی شناخت‌افزاری دارای مجوز آموزش رسمی است.

شماره‌ی مجوز آموزش رسمی: ۱۱۲۶۴ (از وزارت آموزش و پرورش)

 

این شناخت‌افزار از یک دستگاه مکعبی سه قطعه (وسیله‌ی اصلی) و یک قطعه‌ی مقوایی خط‌کش مانند با پنجره‌ی متحرک (وسیله‌ی تکمیلی) تشکیل شده است.

با چرخیدن قطعه‌های مکعبی نسبت به‌هم نزدیک به سیصد هجا (بخش) [تک صدایی، دو صدایی، و سه صدایی] ایجاد شده و با برگرداندن صداهای اول به صداهای آخر تبدیل می‌شوند.

با حرکت پنجره‌ها بر روی قطعه‌ی خط‌کش مانند تمامی ترکیب‌های صداها ایجاد می‌شود.

دفترچه‌ی راهنما، اطلاعات ساده ولی علمی و دقیق در اختیار والدین و یا کسانی که با کودک کار می‌کنند قرار می‌دهد.

 

این مجموعه‌ی شناخت‌افزاری باید طبق برنامه‌های آموزش و پرورش و توأم با ابتکارهای بازی و کشف مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه امکان تجسم را فراهم می‌سازد. از این رو یادگیری عمیق‌تر و ماندگارتر خواهد بود.

کسانی که به کودک کمک می‌کنند، لازم است تا اطلاعات دقیق‌تری نسبت به هجا (بخش) داشته باشند. برای این کار دفترچه‌ی راهنما همراه با این وسیله‌ی آموزشی ارائه شده است.

 

یکی از جدی‌ترین بحران‌های یادگیری زبان که به‌صورت مزمن جان‌سختی می‌کند، تشخیص و تجسم مفهومی ساختار در زبان است. در اینجا ما با واحدهای پایه‌ای زبان به‌عنوان «هجا» (بخش) روبه‌رو هستیم. چه بهتر که در ابتدای آموزش، کودک تصویر و تجسم قوی داشته باشد. این کار علاوه بر یادگیری، شناخت و ادراک او را شدیدا تقویت می‌کند.

 

این شناخت‌افزار، امکان تجسم مفهومی چینش صدا‌ها را فراهم می‌سازد. یعنی، برای ادراک درست، امکان تجسم کردن مفهومی را فراهم می‌سازد.

فراموش نکنیم، برای درک یک مطلب، نخست باید «تجسم کردن مفهومی» (conceive) بوده باشد تا این که «ادراک کردن» (perceive) حاصل شود.

وقتی ساختار را در دست لمس می‌کنیم، به بالاترین حد از تجسم‌پذیری آن می‌رسیم.

 

 

دیدگاه‌ها (0)

*
*

film izle